CRM & Audience Manager

Omschrijving

Met meer dan 25 miljoen bezoeken op de site en meer dan een miljoen pakketjes per jaar is er een schat aan user-data beschikbaar binnen fonQ. Weet jij als geen ander met een team hoe deze data om te zetten in geautomatiseerde campagnes of gepersonaliseerde content? Dan is fonQ op zoek naar jou!

 

De CRM & Audience manager ontwikkelt een strategie die zich richt op het bouwen van een actieve klanten base. Hierbij geef je leiding aan een team van 3 FTE dat bestaat uit een webanalist, data scientist en een CRM/email marketeer. Samen met hen analyseer je de verschillende touchpoints en ontwikkel je klantsegmenten (audiences), die je samen met de marketing teams benadert aan de hand van een gedifferentieerde of gepersonaliseerde klantcontactstrategie. Hierbij staan emailmarketing en on-site personalisatie op het platform centraal, maar zullen de audiences ook gebruikt worden voor de andere online marketingkanalen.


Om de genoemde personalisatie en klantsegmentatie mogelijk te maken zijn er verschillende systemen te gebruiken, waaruit relevante datasignalen gehaald kunnen worden zoals klant intentie op productniveau of de kans op retentie uit een bepaalde productgroep. De CRM  & Audience manager zal deze systemen doorontwikkelen, de segmenten in campagnes testen en inzichten delen met de business. Dit met als doel om de retentie- en klantwaarde verder te verhogen. KPI’s daarbij zijn: contributiemarge, base aan actieve klanten, NPS en kans op retentie.
 

De CRM  & Audience manager vormt samen met de Online Marketing manager, de Brand Manager en de Campagne Manager het Marketing MT en rapporteert aan de CMO. Het CRM-team werkt naast marketing ook nauw samen met de Category tables en voorziet beide afdelingen van marketing intelligence.

 

Kort gezegd ga je dit doen

  • Verantwoordelijk voor de klant contact strategie

  • Je team is verantwoordelijk voor web analytics & data management

  • Up-to-date houden en verbeteren van de customer journeys door contact met vrijwel alle afdelingen binnen fonQ

  • Invulling van retentie binnen crossmediale marketingcampagnes en op de invulling van de shop adhv gesegmenteerde en geautomatiseerde content.

Vereisten

  • Je hebt HBO of WO werk- en denkniveau;

  • minimaal 5 jaar ervaring in CRM en/of marketing intelligence

  • Commercieel en resultaatgericht

  • Analytisch sterk

  • Sterk in stakeholdership

  • Pragmatische visie

  • Kennis van data en campagnemanagement-systemen is een pré.

  • Ervaring in het automatiseren van multi-touchpoint campagnes en kanalen is een pré

Je herkent jezelf hierin

Resultaatgericht | Analytisch | Commercieel | Overtuigingskracht | Communicatief vaardig
 

*Een aantal testen kan onderdeel zijn van de selectieprocedure, zoals een persoonlijkheids-, capaciteiten- en drijfverentest.

 

Dit bieden we je:

  • Een warm welkom door ruim 250 jonge, enthousiaste collega’s die jou graag wegwijs maken in jouw nieuwe, dynamische en ambitieuze werkomgeving.

  • Marktconforme arbeidsvoorwaarden zijn vanzelfsprekend.

  • Er is volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en eigen initiatief.

  • Wij houden wel van een feestje. Gezellige feesten en borrels: ben jij van de partij?

  • Korting op ruim 60.000 mooie producten.

  • Squashen, bootcampen of liever spinnen? Ontdek met de gratis sportpas waar jij in uitblinkt.
     

Enthousiast? Mooi! Klik dan snel op de reageer-button hieronder. Je kunt je reactie richten aan Kirsten Vermeer (HR Manager bij fonQ). Wie weet tot snel!