(Junior) CRO Marketeer

Omschrijving

Niets is zo vervelend als fouten in het bestelproces tegenkomen, als je lekker op je bank ligt te shoppen naar nieuwe woonaccessoires. Om het shoppen bij fonQ voor iedereen zo prettig en inspirerend mogelijk te maken zoeken wij een (junior) conversie marketeer die precies weet hoe zulke fouten voorkomen en opgelost kunnen worden.

Als (junior) conversie marketeer zorg jij ervoor dat bezoekers bij fonQ het juiste product vinden en kopen. Dit doe je samen in een team van met product owners, ux-designers en (andere) conversie specialisten. Jij houdt je bezig met het onderzoeken en analyseren van bezoekersgedrag om te achterhalen waar de pijnpunten en afhaakmomenten voor onze bezoekers liggen. Je gebruikt hierbij kwalitatieve en kwantitatieve data waarbij je rekening houdt met de verschillende user journeys die onze bezoekers hebben. Je categoriseert en prioriteert de oplossingen om te bepalen of we deze meteen moeten doorvoeren of dat je ze met een AB-test gaat valideren. Je analyseert de AB-tests zelf, de resultaten en learnings deel je met het Product/UX-team. Met de kennis die jij opbouwt van onze bezoekers ben je een waardevolle schakel in het Product/UX-team, voor de marketingafdeling en voor de category tables. Jij weet namelijk als geen ander hoe een bezoeker online met zo min mogelijk obstakels zijn doel bereikt!


Kort gezegd ga je dit doen:

  • Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid en effectiviteit van de shop op desktops, laptops, tablets en smartphones.

  • Bewaken van en sturen op de belangrijkste KPI’s.

  • Opstellen van hypotheses op basis van kwalitatieve en kwantitatieve klantinzichten.

  • Uitvoeren, analyseren en documenteren van A/B-tests.

  • Actief meedenken en meewerken aan de ontwikkeling van fonQ.nl in het webdevelopment & analytics team.

Vereisten

  • HBO/Universitair werk- en denkniveau
  • Minimaal 2 jaar werkervaring in een soortgelijke functie/e-commerce omgeving
  • Ervaring met web analytics en web interactie tools zoals Google Analytics, Hotjar, Visual Website Optimizer of Optimizely
  • Gevoel voor usability, webdesign en consumentengedrag
  • Analytisch vermogen om data te interpreteren en te benutten voor keuzes
  • Affiniteit met ICT (processen en basisbegrippen) en ervaring met optimalisatie tools is een pre.


Je herkent jezelf hierin*:

Analytisch | Creatief | Kritisch |Probleemoplossend | Nieuwsgierig

*Een aantal testen kan onderdeel zijn van de selectieprocedure, zoals een persoonlijkheids-, capaciteiten- en drijfverentest.


Dit bieden we je:

  • De mogelijkheid om ervaring op te doen met conversie optimalisatie en door te groeien naar een specialist op het gebied van verbeteren van websites.

  • Een warm welkom door ruim 250 jonge, enthousiaste collega’s die jou graag wegwijs maken in jouw nieuwe, dynamische werkomgeving.

  • Wij zijn hartstikke lief voor je; goede arbeidsvoorwaarden zijn dus vanzelfsprekend.

  • Als jij groeit, groeit fonQ ook! Ontwikkel jezelf door het onbeperkt aantal online trainingen die we aanbieden.  

  • Wij houden wel van een feestje. Gezellige feesten en borrels: ben jij van de partij?

  • Korting op ruim 60.000 mooie producten. Opgepast: hier word je hebberig van!

  • Squashen, bootcampen of liever spinnen? Ontdek met de gratis sportpas waar jij in uitblinkt.

Enthousiast? Mooi! Klik dan snel op de reageer-button hieronder. Je kunt je reactie richten aan Kirsten Vermeer (HR Manager). Wie weet tot snel!