Stagiair(e) Product, UX & CRO

Omschrijving

Ben jij een gemotiveerde student met verregaande interesse in conversie optimalisatie, front-end development & user experience, en zie jij jezelf wel werkzaam zijn in de e-commerce binnen een aantal jaar? Dan hebben wij een leuke en leerzame stageplek voor jou, vanaf september 2019 (eerder mag ook)!

 

Je gaat onderdeel uitmaken van het Product/UX team, bestaande uit Product Owners, UX Designers en conversie specialisten. Samen met deze specialisten ga jij ervoor zorgen dat iedereen de best mogelijke ervaring beleeft op fonQ. Je leert over webdevelopment en conversie optimalisatie door o.a. kwalitatief klantonderzoek uit te voeren, requirements voor nieuwe functionaliteiten uit te werken en AB-tests op te zetten. Je gaat kennis opdoen over bezoekersgedrag en je gaat deze kennis ook direct inzetten om nog meer klanten te verleiden hun aankoop op fonQ te doen. Als stagiair(e) bij fonQ leer je om vanuit de klant te denken en te handelen en zal je als volwaardig teamlid meewerken. Ben je ook nog eens op de hoogte van alle (mobile) trends en ontwikkelingen op het gebied van E-commerce, webdevelopment & CRO? Dan zien we je sollicitatie graag tegemoet!

 

Kort gezegd ga je dit doen: 

  • Het in kaart brengen van klantproblemen en -behoeften door klantonderzoek te doen
  • Meedenken in het verzinnen van oplossingen voor UX-vraagstukken
  • Usability tests opzetten, uitvoeren en verwerken
  • (Guerilla) testen van prototypes en feedback hiervan verwerken
  • Helpen met bouwen en analyseren van A/B-tests
  • Helpen met het uitwerken van requirements voor nieuwe functionaliteiten
  • Leren hoe je sterke hypotheses formuleert op basis van data 

Vereisten

  • Je volgt een passende hbo- of wo-opleiding met focus op (online) marketing/consumentengedrag/communicatie/design
  • Je bent ambitieus en gemotiveerd om te leren
  • Je durft op mensen af te stappen en houdt van klantcontact
  • Je hebt analytische vaardigheden en geïnteresseerd in online consumentengedrag
  • Je hebt affiniteit met e-commerce en je bent tech savvy
  • Je bent 4 dagen per week beschikbaar om mee te werken
  • Ervaring met HTML en CSS is een pre
  • Ervaring met Google Analytics is een pre
  • Ervaring met copy writing/persuasive writing is een pre

Je herkent jezelf hierin: 

Analytisch | Creatief | Kritisch | Probleemoplossend | Nieuwsgierig


Enthousiast? Mooi! Klik dan snel op de reageer-button hieronder. Je kunt je reactie richten aan Jurrien Schouten (Lead UX & CRO). Wie weet tot snel!