Interim HR Business Partner

Omschrijving

Als interim HR Business Partner bij fonQ ben jij de adviseur voor het management en medewerkers op uiteenlopende people vraagstukken. En je helpt mee aan het verbeteren van onze employee journey, waarmee we het werken bij fonQ nog Toffer willen maken!


Over fonQ

De missie van fonQ is om mensen te inspireren en te helpen een thuis te creëren waar ze trots op zijn. Als dé online woonboulevard van Nederland en Vlaanderen willen we alle huizen wat fonQ geven. Als groeiende scale-up in Home & Living tellen we inmiddels ruim 250 medewerkers en zijn we continu op zoek zijn naar de beste specialisten in hun vakgebied.


Over de rol

Je bent de schakel op HR gebied tussen het management en de medewerkers. Een afwisselende adviesrol waarin je zowel verantwoordelijk bent voor medewerkers op kantoor/remote als ook voor de medewerkers in het warehouse. Je houdt je bezig met de operationele, tactische en strategische kant van het HR vak en bent dus bekend met het coördineren en adviseren rondom activiteiten zoals on/offboarding, verzuim, beoordelen, arbeidsvoorwaarden, arbeidsrecht en HR beleid. Daarnaast ben je ervaren in het begeleiden van grotere projecten en organisatieontwikkeling. Het HR team bestaat uit 3 fte en een stagiaire. Je rapporteert in deze rol aan de CEO.


Wat je gaat doen

  • Je bent een generalist op het gebied van HR: je coördineert en adviseert op activiteiten zoals on/offboarding, verzuim, beoordelen, arbeidsvoorwaarden, arbeidsrecht en HR beleid;
  • Je draagt bij aan het implementeren van de initiatieven die voortkomen uit de people strategie (o.a. opzetten nieuwe performance management methodiek);
  • Je coacht/begeleidt team managers op diverse people vraagstukken en complexe (verzuim) cases;
  • Je draagt bij aan het professionaliseren van HR en het slimmer organiseren van administratieve HR processen en de employee journey;
  • Je begeleidt de performance management/feedback cycle van A tot Z;
  • Je initieert people surveys en komt met concrete verbetervoorstellen;
  • Je werkt nauw samen met HR Operations en zorgt voor relevante HR rapportages en een efficiënte salaris-, verlof- en verzuimadministratie.

Vereisten

Hier herken jij jezelf in

  • Een afgeronde hbo/wo opleiding;
  • Minimaal 5 jaar ervaring als allround HR Adviseur of HRBP;
  • Ervaring binnen retail/e-tail is een pre;
  • Kennis van relevante HR (analytics) systemen;
  • Kennis van Nederlandse HR regel-en wetgeving;
  • Goede communicatie in Nederlands en Engels;
  • Gestructureerde manier van werken met oog voor details;
  • Je bent ambassadeur van de fonQ’y manier van werken: helpen is tof, initiatief is tof en resultaat is tof;
  • Je bent min. 32 uur beschikbaar (vanaf mid augustus 2021 tot en met mid januari 2022).


Wat wij je bieden

  • Een marktconform salaris (of als freelancer op basis van uurtarief)
  • 8% vakantiegeld en pensioen
  • 24 vakantiedagen op basis van een fulltime contract
  • Laptop
  • Lunch op kantoor (als het weer kan)
  • Personeelskorting op het uitgebreide Home & Living aanbod bij fonQ
  • Voordeel op je ziektekostenverzekering
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling met o.a. een ruim aanbod aan trainingen via e-learningplatform Goodhabitz
  • Een 'buddy' die je wegwijs maakt de eerste weken
  • Een goede en informele werksfeer met fijne collega’s en leuke (online) events zoals een pubquiz en borrels

Enthousiast? Klik dan snel op de reageer-button hieronder. Je kunt je reactie richten aan Marianne Luning-van Elst (Manager HR). Wie weet tot snel!