Lead CRO marketeer

Omschrijving

Niets is zo vervelend als fouten in het bestelproces tegenkomen als je lekker op je bank ligt te shoppen naar nieuwe woonaccessoires. Om het shoppen bij fonQ voor iedereen zo prettig en inspirerend mogelijk te maken zoeken wij een conversie marketeer die precies weet hoe zulke fouten voorkomen en opgelost kunnen worden.


Als dé conversie specialist van fonQ zorg jij ervoor dat onze bezoekers het juiste product vinden en kopen. Als owner van de AB-test roadmap ben jij volledig verantwoordelijk voor alle AB-tests en klantonderzoeken. Jij weet als geen ander hoe je de bedrijfsresultaten positief kan beïnvloeden door de juiste optimalisaties uit te voeren. Om dat te bereiken houd jij je bezig met het onderzoeken en analyseren van bezoekersgedrag. Jij weet als geen ander waar onze klanten tegenaan lopen. Je gebruikt en analyseert kwalitatieve en kwantitatieve data waarbij je rekening houdt met de verschillende user journeys die onze bezoekers hebben. Je categoriseert en prioriteert de oplossingen om te bepalen of we deze meteen moeten doorvoeren of dat je ze met een AB-test gaat valideren. Je analyseert de AB-tests zelf, de resultaten en learnings deel je met de rest van het Product/UX-team. Met de kennis die jij opbouwt van onze bezoekers ben je een waardevolle schakel in het Product/UX-team. Naast het ownership op de AB-test roadmap draag je daarom ook actief bij aan de gehele development van het platform fonQ. Daarnaast gebruik je klantinzichten en -kennis om stakeholders op de marketingafdeling en binnen de category tables te overtuigen. Jij weet namelijk als geen ander hoe een bezoeker online met zo min mogelijk obstakels zijn doel bereikt!


Kort gezegd ga je dit doen:

  • Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid en effectiviteit van de fonQ shop(s) op desktops, laptops, tablets en smartphones
  • Bewaken van en sturen op de belangrijkste KPI’s
  • Opstellen van hypotheses op basis van kwalitatieve en kwantitatieve klantinzichten
  • Uitvoeren, analyseren en documenteren van A/B-tests
  • Actief meedenken en meewerken aan de ontwikkeling van fonQ.nl in het Product & UX team

Vereisten

  • Hbo/wo werk- en denkniveau
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie/e-commerce omgeving
  • Ervaring met web analytics en web interactie tools zoals Google Analytics, Hotjar, Visual Website Optimizer of Optimizely
  • Gevoel voor usability, webdesign en consumentengedrag
  • Analytisch vermogen om data te interpreteren en te benutten voor keuzes
  • Affiniteit met ICT (processen en basisbegrippen) en ervaring met optimalisatie tools is een pre

Je herkent jezelf hierin*:

Analytisch | Creatief | Kritisch |Probleemoplossend | Nieuwsgierig

*Een aantal testen kan onderdeel zijn van de selectieprocedure, zoals een persoonlijkheids-, capaciteiten- en drijfverentest.


Enthousiast? Mooi! Klik dan snel op de reageer-button hieronder en dien je cv en motivatiebrief in. Je kunt je reactie richten aan Jeremiah Albinus (CMO).