Webanalist bij fonQ

Omschrijving

Als Webanalist bij fonQ ben jij dé expert op het gebied van bezoekersgedrag in onze kanalen. Je zorgt middels inzet van verschillende meetmethoden en het uitvoeren van messcherpe analyses voor inzichten en adviezen die onze klantreis snel naar een volgend niveau brengen. Hiermee help je niet alleen de klant, maar je hebt ook een directe impact op ons bedrijfsresultaat en die combinatie is TOf!*


Over fonQ

De missie van fonQ is om mensen te inspireren en te helpen een thuis te creëren waar ze trots op zijn. Als dé online woonboulevard van Nederland en Vlaanderen willen we alle huizen wat fonQ geven. fonQ als groeiende organisatie in Home & Living telt inmiddels ruim 250 medewerkers en maakt een interessante groeifase door, waarin ‘schalen’ en professionaliseren centraal staan. Dit betekent dat we continu op zoek zijn naar de beste specialisten in hun vakgebied, maar ook dat we druk bezig zijn om het talent dat we in huis hebben, optimaal te benutten en verder te ontwikkelen.


Over de rol

Als Webanalist vorm je de schakel tussen de bezoekers van onze shops en de rest van de organisatie. Je analyseert hun gedrag en vertaalt deze naar relevante inzichten en adviezen die zowel de klantreis als de conversie verbeteren. In de praktijk werk je het grootste gedeelte van je tijd samen met de Customer Journey Specialisten aan verbetering van de verschillende fases van de klantreis. Hierbij voer je analyses uit rond funnels, zoek- en filtergedrag, traffic performance en attributie, conversiedrijvers en A/B testen. Bovendien zorg je dat je collega’s optimaal gebruik kunnen maken van al het moois dat GA te bieden heeft. Verder optimaliseer je de tag management en zet je koppelingen op tussen GA en andere tools binnen onze CX en Marketing stack. Een enorm diverse rol met veel impact, opererend op de scheidslijn van data en commercie. fonQ werkt iedere dag aan een klantreis die onderscheidend is van haar concurrenten en daarbij is deze rol essentieel! 


Het Data & Analytics team bestaat uit 4 collega’s en het Customer Experience team bestaat uit nog eens 8 collega’s die stuk voor stuk uitkijken naar je komst. In de dagelijkse praktijk werk je samen met Customer Journey Specialisten, Data Analisten en Product Owners. Je rapporteert in deze rol aan de Manager Data & Analytics.


Wat je gaat doen

  • Je analyseert verbanden tussen allerlei type gebruikersdata en vertaalt bevindingen naar inzichten. Deze deel je met collega’s en voorzie je van adviezen over het opvolgen ervan;
  • Je geeft inzicht in de prestaties van onze digitale kanalen. Hierbij speelt attributie vanzelfsprekend een belangrijke rol. Je stelt de benodigde meetplannen op én verzorgt de implementatie;
  • Je helpt mee bij het uitdenken en analyseren van A/B testen en automatiseert het evaluatieproces zoveel mogelijk;
  • Je bent verantwoordelijk voor een optimale inrichting van GA en tag management (o.a. met het oog op personalisatie) en werkt hierop samen met onze GA service partner;
  • Je legt de koppeling tussen GA en relevante tooling om de inzichten over onze bezoekers verder uit te breiden.

Vereisten

Hier herken jij jezelf in

  • Je hebt hbo/wo- denkniveau;
  • Je spreekt en schrijft vloeiend Nederlands;
  • Je hebt 2 tot 5 jaar ervaring als webanalist, hierbij is ervaring in retail/ecommerce een pre;
  • Je hebt ervaring met Google Analytics (of vergelijkbare tools) en tag management;
  • Je hebt ervaring met het opzetten en analyseren van A/B testen, ervaring met Google Optimize is een pre;
  • Kennis van CRO, UX, CX en Personalisatie is een pre;
  • Je hebt een sterke wil om continu te verbeteren en bent een voorbeeld als het gaat om data driven decisions;
  • Je bent flexibel en je vindt het prettig om in een gedreven, zelfsturend team te werken met veel autonomie;
  • Je bent 36 - 40 uur beschikbaar.


Wat wij je bieden

  • Een marktconform salaris
  • 8% vakantiegeld en pensioen
  • 24 vakantiedagen op basis van een fulltime contract
  • Personeelskorting op het uitgebreide Home & Living aanbod bij fonQ
  • Voordeel op je ziektekostenverzekering
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling met o.a. een ruim aanbod aan trainingen via e-learningplatform Goodhabitz
  • Een 'buddy' die je wegwijs maakt de eerste weken
  • Een goede en informele werksfeer met fijne collega’s en leuke (online) events zoals een pubquiz en borrels (hopelijk ook snel weer op ons fijne dakterras)
  • Een kans om mee te bouwen aan de beste webwinkel van Nederland!*

Sollicitatieprocedure:



Enthousiast? Klik dan snel op de reageer-button. Je kunt je reactie richten aan Jos Mulder (Manager Data & Analytics). Wie weet tot snel!